Tuesday, March 8, 2011

Eh! apakah ini??










assalamualaikumm..pakcik mak cik dah mencekik ke belum ?? Boleh tak aku nak cakap sesuatu...Ya Allah hebatnya ciptaan mu...subhanaAllah!! banyak sangat ciptaan nya yang sangat la hebat! betul..sape yang rajin ke blog aku nie...Nanti aku letak lagi gambar-gambar KebesaranNYa..nie baru ckit! pas 2 rajin-rajin kan tangan clik nuffnang aku??heheh ...

Setiap makluk yang lahir di muka bumi nie..ada kelebihan dan kekurangan..Haa,jangan la nak rendah-rendahkan orang lain ek! apa ko ingat ko 2 hebat sangat?? Allah itu Maha HEbat ~~ingatan buat diriku~~Betul semua manusia yang Allah cipta tu,Hebat-hebat belaka..Janganla kita pandang orang sebelah mata...dunia ini ibarat roda,kekadang di atas kekadang kita di bawah~~dah macam kem motivasi la pulok~~ade aku kisah?? blog aku kan....heheh

Haa..macam biasa la..aku klaw dah bebel memang bebel abis..Tiba-tiba pulak aku teringat ~~Time aku naik kereta dengan Angahku,(lelaki) solo lagi..eh! bukan nie citer nye..lari tajuk pulak..Aku cuba sampaikan mesej sebenar!tengah la jejalan nak kereta kan..lepas tu,betul-betul depan kereta, ada sebuah motor melintasi kereta kami...lepas tu..Angah aku nie..terus jampi serapah minah yang bawak motor tu,~~teruk gila pakaian kau..teruk la hidup kau" aku dengan sepantas kilat menegur angahku..aku yang kurang ilmu ini nie pun menegur.........






~~Angah..(dgn nada lembut) hahah...tak baik kita cakap macam tu..Kecian dia...lebih baik ko cakap macam nie...~~semoga Allah memberi petunjuk dan hidayah kepada perempuan tu...Aku terus bercerita lagi..Kita tak berhak nak cakap macam tu..kita tak tahu..mgkin esok atau lusa..perempuan itu bertaubat?? lepas tu memang taubat nasuha..dengan taubat itu, dosanya telah diampun kan...Haa..kita nie..belum tentu lagi...~~tegur sakinah jika salah~ lepas tu..angah ku pon berkata..
terima kasih adik ku..ingatkan Abangmu...

Sayang nya kat adik aku nie...! untungnya ade adik macam sakinah~~hahah...nie aku yg tambah...heheheh...=) tapi itulah kisahnya..harap semua faham la apa yg aku cuba sampaikan..sape tak faham angkat kaki sekarang..heheh...ok jom layan gambar nie...~tegur saya jika saya silap~











وَلَا تَهِنُواْ وَلَا تَحۡزَنُواْ وَأَنتُمُ ٱلۡأَعۡلَوۡنَ إِن كُنتُم مُّؤۡمِنِينَ
Janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (darjatnya) jika kamu orang-orang yang beriman. Surah Ali Imran : Ayat 139

-----------------------------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment