Friday, February 25, 2011

Apa! lelaki datang bulan???

Betul...Al-kisah..Macam nie ceritanya..Aku yang kurang ilmu ini,ingin berkongsi ilmu...Time sekolah dulu aku penah la tegur budak lelaki kelas aku kan..~sape yang terase tu,bagus la=)~ Eh,tak pergi sembayang jumaat ker? Lepas tu, agaknya da malu kot..or aku tak tahu la nape die bagi alasan yang tak logik dek akal...bla..bla...die cakap ape...~aku datang bulan la, macam kau jugak! Apa!lelaki datang bulan???...ngok ngek tol...kang betul-betul Allah nak tunjuk...datangkan kau bulan menggambang! pada muko! Erm...nape nie kawan! tak mau la gitu! kekadang sedih la tengok ada kaum lelaki yang tak pergi sembayang jumaat!Apa...?? Sunat je?? Malaz ?? Jauh la masjid?? nie antara alasan mereka...Tau tak Islam itu MUDAH ,ISLAM ITU TAK PERNAH MENYUSAHKAN UMATNYA ,tapi kita yang menyusahkan diri sendiri..Aku yakin semua manusia baik! Ayuh kita berubah ! JOm !Sungguh aku tersentuh tengok gambar nie...~insafla Sakinah...cuba tengok Islam itu amat mudah..tidak pernah menyusahkan umatnya..beribadatlah mengikut kemampuan kamu~~ tegur sakinah jika salah~~ sebenarnya kat mana-mana pun kita boleh menunaikan kewajipan Nya..nak bagi alasan pe lagi tak solat?? haa lelaki??=) jika da cukup syarat2 untuk menunaikan solat...kita yakin kerana Allah...solat la dimana pun..tapi tolong la jangan tinggal solat ye sayang! bebel je aku nie...! jom layan gambar nie...moga jadi iktibar buat diriku dan yang melihat nya!



















Apa macam???? Tepuk Dada Tanyalah iman...terima kasih (gaya alley cat)

No comments:

Post a Comment